Hämta eller skicka paket

Mido Quality är ombudsman för DHL vilket är ett service point enligt DHL:s tekniska termer. Hos oss kan du hämta paket och även skicka paket inom Sverige. För att du ska kunna skicka paket hos oss krävs det att du fyller i uppgifter på DHL:s webbplats innan vi kan skicka er paket.
klicka här för att du ska registrera ditt paket på DHL:s webbplats,. Efter att du har registrerat kommer du att få ett sändningsnummer som du ska ta med till närmaste service point.

När ni hämtar ut paket gäller följande regler:

  • Visa alltid giltig legitimation
  • Namnet på legitimationen måste överensstämma med namnet på mottagaren. Inga smeknamn eller förkortningar är tillåtna.
  • Hämtar du åt någon annan, måste du också visa mottagarens legitimation.
  • Tider för att hämta ut ditt paket på Mido Quality är Mån-Sön 06:00-22:00
[yop_poll id=”4″]

Pris och paketstorlek

DHL har standardiserade enhetspriser vilket innebär att yttre emballage och transport med DHL ingår i priset oavsett avstånd över hela Sverige.
Vi reserverar oss för eventuella prisändringar.

 

pris och paketstorlek

Paketera rätt

Att paketera rätt är rimligen viktigt för att din försändelse inte ska gå sönder under transporten. På DHL:s webbplats finns utförliga tips för hur man ska paketera på ett optimalt sätt.  Klicka här för att ta del av DHL:s information angående paketeringen.

Spåra ditt paket

Önskar Ni spåra er paket behöver ni ha tillgång till er pakets spårningsnummer vilket ni sedan knappar in på DHL:s webbplats. klicka här för att komma till sidan där du kan spåra ditt paket.