Hämta eller skicka paket

Mido Quality är ombudsman för Schenker vilket innebär att du kan hämta eller skicka paket inom Sverige via oss. Om ni vill skicka paket hos oss måste ni först boka frakt och det kan ske på två olika sätt:
  1. Du kan boka frakten på Schenkers webbplats, klicka här för att komma dit.
  2. Du kan boka frakt hos oss direkt på Schenkers servicestation. Tänk på att du ska ta med dig det du ska skicka, plus adress och mått- och viktuppgifter för förpackningen eller om du har en egen. Dessa uppgifter knappar du in själv på Schenkers servicestation hos oss. Adressetiketten skrivs ut, gå till kassan och betala. (Den här metoden lämpar sig för dig som inte har skrivare hemma)

 

Hämta ut paket

När ni hämtar ut paket gäller följande regler:
  • Visa alltid giltig legitimation
  • Namnet på legitimationen måste överensstämma med namnet på mottagaren. Inga smeknamn eller förkortningar är tillåtna.
  • Hämtar du åt någon annan, måste du också visa mottagarens legitimation.
  • Tider för att hämta ut ditt paket på Mido Quality är Mån-Sön 06:00-22:00
[yop_poll id=”5″]

 Pris och paketstorlek

Vill du veta hur mycket er försändelse kommer att kosta, kan ni på Schenkers webbplats knappa in er försändelsens storlek och vikt, klicka här för att komma dit.
Om du inte har eget emballage kan ni köpa hos oss. Följande emballage och priser finns hos oss: Vi reserverar oss för eventuella prisändringar.

Emballage

Paketera rätt

Att paketera rätt är rimligen viktigt för att din försändelse inte ska gå sönder under transporten. Ta reda på hur du kan paketera rätt och skyddar din försändelse under transporten, klicka här för att komma dit.

Spåra ditt paket

Efter att du har skickat ditt paket med Schenker har du möjlighet att spåra ditt paket. Kolli-ID:et som du får när du skickar ditt paket knappar du in på Schenkers webbplats för att se status på din försändelse, klicka här för att komma dit.